Sylwester Wojnowski - Refleksje o Rzeczywistości

Polska telewizja jest robiona dla schorowanych seniorów - Niecodziennik - Sylwester Wojnowski - Refleksje o Rzeczywistości

Niecodziennik / Wpis

Tematyka: O problemach


Polska telewizja jest robiona dla schorowanych seniorów

Sylwester Wojnowski


Dodano: 2023-06-25 21:38:09

Refleksja o tym, że w polskiej telewizji ilość reklam stała się nie do zniesienia.

Będąc ostatnio w Polsce na kilka dni, któgoś wieczoru zachciało mi się włączyć telewizje i spędzić godzine bezmyślnie gapiąc się ekran. Niestety, nie przyszło to łatwo. Jak się bardzo szybko okazało, niemal kazdy program, niezależnie od wybranego kanału, przerywany jest w tym kraju blokami reklamowymi. Po zmianie kanału najczęściej trafia się na inny blok reklamowy, często z tymi samymi reklamami.

Reklamy w telewizji to nic nowego, aczkolwiek po ostatnim doświadczeniu nie mogę oprzeć się wrażeniu, że, w porównaniu do tego co pamiętam z przeszłości, długość bloków reklamowych w telewizji uległa znacznemu wydłużeniu. Seria reklam trwająca dziesięć czy piętnaście minut stała się normą. Na domiar złego wiele z tych reklam umieszczana jest po rozpoczęciu programu, czasem w takiej ilości, że film który normalnie da się obejrzeć w 90 minut zmusza do sesji na kanapie, która potrafi trwać 3 godziny!
Kto ma czas na takie marnowanie czasu?

Początkowo, nieświadomy ich długości, probówałem przetrwać te bloki reklamowe, po części z ciekawości jakiego rodzaju produkty reklamodawcy próbują w telewizji dziś w Polsce promować. Okazuje się, że większość z ów produktów to żele na bóle stawów, suplementy diety dla seniorów, tabletki i inne wspomagacze dla tych, którym zdrowie przestało albo właśnie przestaje dopisywać. Po kilku godzinach oglądania podobnej zawartości można dojść do wniosku, że Polska to potęga farmakologiczna.

Przyglądając się produktom reklamowanym podczas programów telewizyjnych, trudno jest nie odnieść wrażenia, że reklamodawcy
dawno doszli do wniosku, że w Polsce teleiwizję ogladają głównie seniorzy z tolerancją na długie bloki reklamowe i problemami zdrowotnymi. Trudno jest mi sobie wyobrazić kogoś innego, kto usiedziałby ten potek reklam co dwadzieścia czy trzydzieści minut. Mnie się to nie udało. Co więcej, po takim doświadczeniu nie mam ochoty probówać kolejny raz. Innymi słowy telewizja w polskim wydaniu dla mnie umarła. Być może czas bardziej docenić BBC gdzie reklam po prostu nie ma!



Zareaguj

0 0

Udostępnij

Zabierz głos


Weź udział w dyskusji i zostań członkiem naszej społeczności.

  Dodaj komentarz

Przejdź do dysksji w tym temacie.

Polecane


Przerwa na reklamę, czyli refleksja o głównym punkcie programu

O tym, że Polacy wystawiani są na ciężką próbę w zakresie liczby reklam przez nadawców telewizji w naszym kraju.

Apple i prasa hydrauliczna, czyli ordynarnie sugerowany koniec analogowego artysty

Apple wydaje się sądzić, że artyści porzucą ich dotychczasowe narzędzia pracy na rzecz iPada Pro. Sami zainteresowani mają zgoła odmienne zdanie.

Z lenistwem nie wygrasz, czyli refleksja o czytaniu i telewizji XXI-go wieku

YouTube może być jedną z przyczyn dlaczego młodzi ludzie tracą chęci do czytania.

Necorophobic, Google i mop od Viledy, czyli dożywotnia czarna lista korporacji

Miarka się przebrała, czyli korporacje, które zaśmiecają mi zawartość w internecie z pomocą Google znajdą się dożywotnio na mojej czarnej liście zakupowej.

Wielowymiarowość informacji, czyli refleksje o lukach w przekazie i kosztach ich wypełniania

W artykule zgłębiono koncept typów tłumaczeń i wielowymiarowości przetwarzania informacji. Zaczyna się on od analogii porównującej sztuczną inteligencję, w szczególności chatGPT, do dziecka zamkniętego w pokoju z ograniczonym dostępem do świata zewnętrznego. W artykule omówiono sposób przetwarzania informacji, podkreślając różnice pomiędzy jednowymiarowym tekstem, dwuwymiarowymi obrazami oraz złożoność uchwycenia zmian w czasie. Artykuł zagłębia się w ograniczenia każdego wymiaru w przekazywaniu pełnych informacji i wyzwania związane z niwelowaniem luk w zrozumieniu. Poprzez refleksje na temat komunikacji i przetwarzania informacji artykuł oferuje wgląd w nawigację i interpretację różnorodnych form informacji w cyfrowej epoce.

Zgoda na Politykę plików cookies.
Szczegóły