Sylwester Wojnowski - Refleksje o Rzeczywistości

Potężny sukces, czyli dobry sprzedawca musi mieć w sobie coś z psychologa - Niecodziennik - Sylwester Wojnowski - Refleksje o Rzeczywistości

Niecodziennik / Wpis

O ekonomii


Potężny sukces, czyli dobry sprzedawca musi mieć w sobie coś z psychologa

Sylwester Wojnowski


Dodano: 2023-11-27 02:34:15

Transakcja ma większe szanse powodzenia, kiedy potencjalny kupujący zostanie wprowadzony w dobry nastrój za pomocą pozytywnych wieści.

Wydarzenia, zwłaszcza te dziejące się w dłuższym okresie czasu, które dotykają dużej liczby ludzi, jak wojny, nieodzownie wzbudzają duże zainteresowanie, lawinę komentarzy i opisów z ich przebiegu. Trwający konflikt na Ukrainie nie jest w tym względzie żadnym wyjątkiem. Na każdym z głównych mediów społęcznościowym bez większego trudu można znaleźć kanały, które mniej lub bardziej regularnie dostarczają szczegółowych informacji o przebiegu działań wojennych na ziemiach naszego wschodniego sąsiada.

Wiele znakomitych kanałów o tej tematyce znajduje się na aktualnie najpopularniejszej platformie społecznościowej, czyli YouTube. Z racji tego jak rosyjska inwazja jest postrzegana na Zachodzie, i pewnie innych, bardziej komercyjnych podowdów, Google, korporacja, która jest właścicielem platformy, w marcu 2022 roku zapowiedziała, że zawiesi płatności z wyświetlania reklam dla twórców zawartości o tym konflikcie. Nawiasem mówiąc, samo oświadczenie nie przeszkadza YouTube wyświetlać treści komercyjnych, przed, podczas i po klipach traktujących o wojnie na Ukrainie. Podczas kiedy platforma robi swoje, niektórzy twórcy narzekają, że część odsłon na ich kanele została zakwalifikowana przez YouTube jako generowana przez boty.

Wracając do sedna, wyżej nadmieniona zmiana odnośnie zasad spieniężania zawartości kanałów zmusiła ich właścicieli do wprowadzenia dodatkowych technik sprzedażowych. Niektóre z tych technik są niemal tak fascynujące jak same relacje o wojnie. Jedna, którą szczególnie często zdarza mi się zaobserwować bazuje na demonstracji i sprzedaży produktów, które związane są z Ukrainą i narodowymi symbolami tego kraju za pośrednictwem zewnętrznego sklepu internetowego. Nie uznałbym tego modelu zarabiania na informacjach z wojny za coś nadzwyczajnego gdyby nie rodzaj zachęty zastosowanej do zrobienia zakupu.

Właściciele kanałów, którzy działają w wyżej opisany sposób bardzo często próbują zaprosić potencjalnego kupującego do zakupu poprzez przedstawienie relacji z wydarzeń w bardzo pozytywny sposób, zazwyczaj podkreślając ukraińskie sukcesy, a jednocześnie umniejszając lub pomijając wygrane Rosjan. Trochę przypomina to pewne stare powiedzenie, które w przybliżeniu brzmi tak: "Jeżeli ktoś ma dla ciebie tylko pozytywne wieści, w trakcie, lub po ich przedstawieniu, osoba ta niemal na pewno zechce ci coś sprzedać.".

Dla wielu potencjalnych kupujących dobre samopoczucie jest bardzo ważne zanim zdecydują się oni coś nabyć. Pozytywne wieści z pola walki taki stan ducha zapewniają. Pod koniec wideoklipu, zachęcony sukcesami oglądający jest odsyłany do sklepu interenetowego, gdzie czekają produkty z logo strony w konflikcie, która właśnie miała "dobry dzień".

Sprzedaż koszulek i innych gadżetów sportowych, zwłaszcza związanych z drużynami piłkarskimi działa na bardzo podobnej zasadzie. Euforia po zwycięstwie, lub nawet dobra pozycja zespołu w tabeli ligi przed meczem jest paliwem, która napędza kibica do zakupu. Sprzedawca szalików i trykotów piłkarskich, zwłaszcza ten, który nie ogranicza jego asortymentu produktów sygnowanych logo do tylko jednej z biorących udział w starciu drużyn pozostaje wygranym niezależnie od wyniku meczu. Komercyjnie każde meczowy dzień ma szanse być lepszy kiedy zostanie poprzedony dobrymi wieściami.

Ostatecznie, długotrwały konflikt zbrojny w wielu aspektach jest jak piłkarski sezon ligowy. Liga jest jak wojna, mecz jak walka, cisza na froncie jak przygotowanie do kolejnego spotkania "na ubitej ziemi". Dla uważnego sprzedawcy, takie wydarzenia to świetna okazja aby w odpowiednim czasie wychwycić i uwydatnić pozytywne wyniki wysiłków danej strony jej zwolennikom na trybunach, a następnie spróbować, jak przystało na posłańca przynoszącego dobre wieści, poprosić o zapłatę za włożony wysiłek w jej dostarczenie. Wszystko to musi się jednak wydarzyć zanim sytuacja na froncie się odwróci i przyjdzie czas aby udać się do obozu po drugiej stronie barykady z bardzo podobnym zamiarem. Życie sprzedawcy nie jest łatwe.


Etykiety: sukces technika informacja relacja reportaź sprzedawca klient samopoczucie nastrój wojna konflikt kanał twórca

Autor


Sylwester Wojnowski

Sylwester Wojnowski jest twórcą Refleksji o Rzeczywistości i głównym autorem większości zgromadzonej tu treści aktualnie zamieszkałym w Wakefield w Wielkiej Brytanii.


Wpisy


Zareaguj

0 0

Udostępnij

Podobna tematyka


Przeglądaj: O ekonomii


Polecane


Kropka nad i, czyli refleksja o kluczu do gałęzi wiedzy

Prostota i spójność podsumowania mówi wiele o tym na ile dany temat został zrozumiany i czy potrzebuje on dalszej pracy.

Nie dla monopolu, czyli refleksja o wspieraniu konkurencyjności i drobnych przedsiębiorców

Każdy, nawet najmniejszy zakup ma szansę przyczynić się do przywrócenia równowagi na rynku i utrudnienia jego monopolizacji.

Podzielność uwagi w czasach informacyjnego tsunami

W czasach informacyjnej powodzi skupienie się i zachowanie tego stanu na dłuższy czas jest trudniejsze niż mogłby się wydawać.

Wielowymiarowość informacji, czyli refleksje o lukach w przekazie i kosztach ich wypełniania

W artykule zgłębiono koncept typów tłumaczeń i wielowymiarowości przetwarzania informacji. Zaczyna się on od analogii porównującej sztuczną inteligencję, w szczególności chatGPT, do dziecka zamkniętego w pokoju z ograniczonym dostępem do świata zewnętrznego. W artykule omówiono sposób przetwarzania informacji, podkreślając różnice pomiędzy jednowymiarowym tekstem, dwuwymiarowymi obrazami oraz złożoność uchwycenia zmian w czasie. Artykuł zagłębia się w ograniczenia każdego wymiaru w przekazywaniu pełnych informacji i wyzwania związane z niwelowaniem luk w zrozumieniu. Poprzez refleksje na temat komunikacji i przetwarzania informacji artykuł oferuje wgląd w nawigację i interpretację różnorodnych form informacji w cyfrowej epoce.

Oni wciąż grają to samo, czyli refleksja o subiektywnej racji bytu muzycznie stabilnego zespołu

O tym, że to czy zespół muzyczny przetrwa próbę czasu w dużym stopniu zależy od tego na ile nasz gust muzyczny zmienił się w międzyczasie.

Zgoda na Politykę plików cookies.
Szczegóły