Sylwester Wojnowski - Refleksje o Rzeczywistości

Potężny sukces, czyli dobry sprzedawca musi mieć w sobie coś z psychologa - Niecodziennik - Sylwester Wojnowski - Refleksje o Rzeczywistości

Niecodziennik / Wpis

O ekonomii


Potężny sukces, czyli dobry sprzedawca musi mieć w sobie coś z psychologa

Sylwester Wojnowski


Dodano: 2023-11-27 02:34:15

Transakcja ma większe szanse powodzenia, kiedy potencjalny kupujący zostanie wprowadzony w dobry nastrój za pomocą pozytywnych wieści.

Wydarzenia, zwłaszcza te dziejące się w dłuższym okresie czasu, które dotykają dużej liczby ludzi, jak wojny, nieodzownie wzbudzają duże zainteresowanie, lawinę komentarzy i opisów z ich przebiegu. Trwający konflikt na Ukrainie nie jest w tym względzie żadnym wyjątkiem. Na każdym z głównych mediów społęcznościowym bez większego trudu można znaleźć kanały, które mniej lub bardziej regularnie dostarczają szczegółowych informacji o przebiegu działań wojennych na ziemiach naszego wschodniego sąsiada.

Wiele znakomitych kanałów o tej tematyce znajduje się na aktualnie najpopularniejszej platformie społecznościowej, czyli YouTube. Z racji tego jak rosyjska inwazja jest postrzegana na Zachodzie, i pewnie innych, bardziej komercyjnych podowdów, Google, korporacja, która jest właścicielem platformy, w marcu 2022 roku zapowiedziała, że zawiesi płatności z wyświetlania reklam dla twórców zawartości o tym konflikcie. Nawiasem mówiąc, samo oświadczenie nie przeszkadza YouTube wyświetlać treści komercyjnych, przed, podczas i po klipach traktujących o wojnie na Ukrainie. Podczas kiedy platforma robi swoje, niektórzy twórcy narzekają, że część odsłon na ich kanele została zakwalifikowana przez YouTube jako generowana przez boty.

Wracając do sedna, wyżej nadmieniona zmiana odnośnie zasad spieniężania zawartości kanałów zmusiła ich właścicieli do wprowadzenia dodatkowych technik sprzedażowych. Niektóre z tych technik są niemal tak fascynujące jak same relacje o wojnie. Jedna, którą szczególnie często zdarza mi się zaobserwować bazuje na demonstracji i sprzedaży produktów, które związane są z Ukrainą i narodowymi symbolami tego kraju za pośrednictwem zewnętrznego sklepu internetowego. Nie uznałbym tego modelu zarabiania na informacjach z wojny za coś nadzwyczajnego gdyby nie rodzaj zachęty zastosowanej do zrobienia zakupu.

Właściciele kanałów, którzy działają w wyżej opisany sposób bardzo często próbują zaprosić potencjalnego kupującego do zakupu poprzez przedstawienie relacji z wydarzeń w bardzo pozytywny sposób, zazwyczaj podkreślając ukraińskie sukcesy, a jednocześnie umniejszając lub pomijając wygrane Rosjan. Trochę przypomina to pewne stare powiedzenie, które w przybliżeniu brzmi tak: "Jeżeli ktoś ma dla ciebie tylko pozytywne wieści, w trakcie, lub po ich przedstawieniu, osoba ta niemal na pewno zechce ci coś sprzedać.".

Dla wielu potencjalnych kupujących dobre samopoczucie jest bardzo ważne zanim zdecydują się oni coś nabyć. Pozytywne wieści z pola walki taki stan ducha zapewniają. Pod koniec wideoklipu, zachęcony sukcesami oglądający jest odsyłany do sklepu interenetowego, gdzie czekają produkty z logo strony w konflikcie, która właśnie miała "dobry dzień".

Sprzedaż koszulek i innych gadżetów sportowych, zwłaszcza związanych z drużynami piłkarskimi działa na bardzo podobnej zasadzie. Euforia po zwycięstwie, lub nawet dobra pozycja zespołu w tabeli ligi przed meczem jest paliwem, która napędza kibica do zakupu. Sprzedawca szalików i trykotów piłkarskich, zwłaszcza ten, który nie ogranicza jego asortymentu produktów sygnowanych logo do tylko jednej z biorących udział w starciu drużyn pozostaje wygranym niezależnie od wyniku meczu. Komercyjnie każde meczowy dzień ma szanse być lepszy kiedy zostanie poprzedony dobrymi wieściami.

Ostatecznie, długotrwały konflikt zbrojny w wielu aspektach jest jak piłkarski sezon ligowy. Liga jest jak wojna, mecz jak walka, cisza na froncie jak przygotowanie do kolejnego spotkania "na ubitej ziemi". Dla uważnego sprzedawcy, takie wydarzenia to świetna okazja aby w odpowiednim czasie wychwycić i uwydatnić pozytywne wyniki wysiłków danej strony jej zwolennikom na trybunach, a następnie spróbować, jak przystało na posłańca przynoszącego dobre wieści, poprosić o zapłatę za włożony wysiłek w jej dostarczenie. Wszystko to musi się jednak wydarzyć zanim sytuacja na froncie się odwróci i przyjdzie czas aby udać się do obozu po drugiej stronie barykady z bardzo podobnym zamiarem. Życie sprzedawcy nie jest łatwe.


Podobna tematyka


Przeglądaj kategorię O ekonomii


Polecane


W świecie ogólnodostępnej informacji o rynku prawdziwa okazja to wymierający gatunek

O tym jaki wpływ na okazje cenowe dla kupujących i sprzedająch ma swobodny dostęp do informacji o runku.

Bez nogi, czyli refleksja o pewnej niepełnosprawności

Bez własnego przypadku, trudno jest zrozumieć co przechodzą inni. NIepełnosprawność to jeden z takich przypadków.

Auto w garażu Kwik Fit w Wakefield, czyli drugie podejście do przeglądu gratis

Refleksja na temat jednego przeglądu auta w garażu Kwik Fit w Wakefield.

Kibic we własnej wojnie, czyli pociągając za sznurki ze szczytów nuklearnego arsenału

Ówczesne wojny to konflikty, w których lider nigdy nie był bardziej bezpieczny, a ofiar pośród jego wojsk na polu walki nigdy nie było więcej.

Kapitał polityczny, czyli refleksja o poparciu we wpływowych kręgach

O tym kto posiada, kto potrzebuje i jak można rozumieć kapitał polityczny w kontekście wojny na Ukrainie i obecnie funkcjonującego systemu politycznego w Rosji Putina.

Dyskusja


Bądź pierwszy!

Nikt jeszcze nie zabrał głosu na powyższy temat. Bądź pierwszy!

Rozpocznij dyskusję anonimowo lub jako zalogowany użytkownik i otrzymaj powiadomienia o odpowiedziach na Twoje komentarze.

Dodaj komentarz

Zgoda na Politykę plików cookies.
Szczegóły